Tickets
nl Nederlands

Veelgestelde vragen

Tickets bestellen

Wat kosten de tickets?

Ticket Prijs Eilanderprijs   
Ontbijt-/koffieconcert € 8,75 € 6,25
Middagconcert € 19,– € 13,50
Avondconcert € 28,50 € 19,75
Voorafje op Vrijdag € 37,50 € 27,50
Masterclass € 12,50 € 8,75
Lezing € 10,50 n.v.t.
Documentaire € 8,– n.v.t.
Natuurexcursie € 8,– n.v.t.
Sterrenwandeling € 10,50 n.v.t.
Passe-partout totaal € 360,– € 252,–
Passe-partout weekend € 118,– € 82,50
Passe-partout midweek € 257,50 . € 180,–

Dit zijn de prijzen per 1 januari 2019 (incl. 9%).

Hoe kan ik online tickets bestellen?

  • Klik in het programma op het concert dat u wilt bezoeken.
  • Rechts ziet u de knop ‘ bestel tickets’. Bestel het aantal gewenste tickets. Deze verschijnen nu in uw winkelmandje (bovenin de menubalk).
  • Wilt u direct afrekenen? Klik dan op het winkelmandje en u wordt naar de pagina geleid waar u uw bestelling kunt afronden.
  • Wilt u eerst verder winkelen? Klik dan naar door naar de andere concerten die u wilt bezoeken, verzamel de tickets in uw winkelmandje en rond uw bestelling af als u alle tickets heeft besteld.

Hoe ontvang ik mijn e-tickets?

U kunt uw tickets direct na bestelling downloaden. Ze worden tevens per e-mail verzonden naar het e-mailadres dat u tijdens het bestellen hebt opgegeven.

Ik heb mijn tickets besteld en wil afrekenen, hoe ga ik nu verder?

  • Klik op het winkelmandje rechts bovenin de menubalk
  • U komt nu op de bestelpagina, waar u een overzicht ziet van de door u bestelde tickets*
  • Onderaan vindt u de knop ‘Plaats bestelling’ -> klik hierop
  • Vervolgens krijgt u de keuze om in te loggen of een account aan te maken. Indien u al eerder bij ons heeft besteld, kunt u met uw bestaande wachtwoord inloggen. Maak anders een nieuw account aan via ‘Nieuwe bezoeker’
  • Tenslotte kunt u uw bestelling afrekenen

    * Eventueel kunt u hier uw bestelling nog wijzigen

Ik heb mijn e-ticket nog niet ontvangen, wat nu?

Heeft u na een dag nog geen mailbericht met de e-tickets ontvangen, controleer of de mail misschien in de spambox (ongewenste mail) is terecht gekomen. Controleer ook of uw mailbox niet vol is, dan kan de e-mail niet worden afgeleverd. Controleer of u op dit moment gebruik maakt van de mailbox die u bij het bestellen hebt opgegeven. Heeft u de e-tickets toch niet ontvangen, neem dan contact met ons op via info@schiermonnikoogfestival.nl.

Ik bestel liever via een bestelformulier, kan dat ook?

Ja, u kunt hieronder het bestelformulier downloaden:

Bestelformulier

Let wel: een aantal concerten is al uitverkocht!

Ik heb geen printer en kan daarom geen e-ticket afdrukken.

U hoeft uw e-ticket niet te printen, maar mag het ook op uw smartphone tonen bij de entree van het concert. Lukt dit ook niet, dan kunnen wij uw ticket afdrukken bij de informatiebalie in Hotel Van der Werff, die geopend is tijdens alle festivaldagen.

Ik ben onverwachts verhinderd of heb kaarten over. Mag ik deze teruggeven?

Nee. Eenmaal gekochte kaarten kunnen niet worden teruggenomen. We raden u aan een annuleringsverzekering af te sluiten.

Wel kunt u ze aanbieden op de Vraag- en aanbodpagina (NB: dit gaat buiten de festivalorganisatie om):

Vraag & Aanbod

Ik kan niet met iDEAL betalen. Mag ik het bedrag ook overschrijven?

U kunt een papieren bestelformulier opvragen, invullen en naar ons opsturen. Het verschuldigde bedrag kunt u dan overschrijven. Stuur ons daarvoor een e-mail of download het formulier hier:
Bestelformulier 2019

Is uitverkocht ook echt uitverkocht?

Ja. De concertzalen hebben een beperkte capaciteit. Vanaf het moment dat de deuren open gaan, werken we met een wachtrij voor degenen die nog geen kaarten hebben.

Heeft  u kaarten over of zoekt u kaarten voor een bepaald concert? Laat het weten op onze Vraag- en aanbodpagina:

Vraag & Aanbod

Mijn gegevens worden niet herkend wanneer ik wil inloggen. Hoe kan dit?

Mogelijk heeft u het verkeerde wachtwoord of e-mailadres gebruikt. U kunt uw wachtwoord opvragen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Als dit niet het geval is, heeft u nog geen account in ons ticketsysteem. U dient dan een account aan te maken via de zwarte balk ‘Nieuwe bezoeker’.

Wat zijn de voorwaarden voor het printen van de tickets?

Print de tickets in zwart-wit of kleur, in A4-formaat op niet-glanzend, wit papier. Vermenigvuldigen maakt de tickets ongeldig. De tickets kunnen slechts eenmaal gescand worden.

Kortingen

Ik heb een actiecode. Hoe gebruik ik die?

Klik in het programma op het evenement dat u wilt bezoeken. Onder de prijzen vindt u het veld ‘Actiecode?’. Vul hier eerst uw actiecode in, klik op de knop met het naar beneden wijzende pijltje ernaast, en de kortingsprijs wordt direct daaronder getoond. U kunt nu uw kaarten tegen deze kortingsprijs bestellen. De actiecode wordt meteen verrekend voor alle evenementen waarvoor uw korting geldt. U kunt één code tegelijk gebruiken (geen ‘stapelkorting’).

De korting geldt alleen op concerten, masterclasses en passe-partouts, niet op natuurexcursies, lezingen sterrenwandelingen en muziekdocumentaires.

Ik heb een actiecode, waarvoor geldt deze?

De korting geldt op alle concerten, masterclasses en passe-partouts. Uitgezonderd zijn natuurexcursies, lezingen sterrenwandelingen en muziekdocumentaires.

Ik ben lid van Natuurmonumenten. Krijg ik dan korting?

Leden van Natuurmonumenten betalen € 5,– (i.p.v. € 8,–) voor natuurexcursies. Deze korting geldt niet voor de Sterrenwandeling.

Ik woon op het vasteland maar heb een huisje op Schiermonnikoog. Kom ik dan in aanmerking voor de eilanderprijs?

Nee. Om in aanmerking te komen voor de eilanderprijs moet u ingeschreven staan bij de gemeente Schiermonnikoog. Bij de verkoop tijdens het festival kan om een bootkaart gevraagd worden.

Wat zijn de voordelen bij een passe-partout?

Een passe-partout is voordeliger dan wanneer u losse kaarten zou kopen. Passe-partouthouders ontvangen tevens een gratis programmaboek.